WAKACJE Z PROJEKTOREM – 2015 r.

WAKACJE Z PROJEKTOREM – 2015 r.  
Informacja dla rodziców i uczniów   

Pragniemy poinformować, że w ramach współpracy naszej szkoły z Polsko – Amerykańską Fundacją „PROJEKTOR – wolontariat studencki”, dzieci będą mogły uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez studentów. Zajęcia odbywać się będą od 03 do 7 sierpnia 2015 r.w godzinach – 9.00 – 13.00.  Wszystkie chętne dzieci zapraszamy do udziału w interesujących i kształcących zajęciach oraz do wspólnej zabawy.
Zajęcia w godzinach 9:00 – 13:00 (4h)

Poniżej znajduje się szczegółowy opis zajęć!

Ramowy plan zajęć:

DZIEŃ I:
przedstawienie się, kilka słów o Fundacji Rozwoju Wolontariatu, o programie „Projektor – Wolontariat Studencki”, o prowadzących
i o zajęciach,
ustalenie wspólnej definicji wolontariatu,
zapoznanie z uczestnikami zajęć poprzez zabawy integracyjne, rozmowa o zainteresowaniach i pasjach,
ustalenie zasad uczestnictwa w projekcie,
spisanie kontraktu.
*ZAJĘCIA PLASTYCZNE – DECOUPAGE
Wprowadzenie w świat decoupage – prezentacja
nałożenie pierwszej warstwy kolorowej farby,
nałożenie kolejnej warstwy kolorowej farby,
nałożenie preparatu do spękań,
pomalowanie przedmiotów białą farbą,
wybranie i wycięcie przez dzieci wzorów z serwetek,
naklejenie wzorów na przedmiot,
lakierowanie,
ozdabianie pudełeczek.
Wykorzystanie poznanych umiejętności do wykonania oryginalnego upominku przy użyciu drewnianych szkatułek, kartonowych pudełek, chusteczek dekoracyjnych, odpowiednich farb oraz lakierów i ozdób dekoracyjnych (brokat, cekiny, koronki z materiału, perlatory, suszone
i sztuczne kwiaty, wstążki)
*ZABAWY Z CHUSTĄ KLANZY ( Calineczka, rekin)
*MODELOWANIE BALONÓW;
tworzenie balonowych zwierząt,
tworzenie balonowych kompozycji kwiatowych + ozdabianie wytworów,
tworzenie balonowych kompozycji z kilku balonów (miks kompozycyjny).
DZIEŃ II
zabawy integracyjne( Mój bohater, Co nas łączy ?, Elfy, olbrzymy i czarodzieje),
zabawy na zapoznanie,
energizery.
*AIKIDO – SZTUKA SAMOOBRONY
Trening prowadzony będzie w formie tradycyjnego treningu japońskiego. Rozgrzewka (aiki taiso), nauka przewrotów japońskich (ukemi)
i twardych padów, nauka układów tai sabaki (suburi), nauka technik aikido.
Uczniowie podczas zajęć zdobędą  podstawowe informację na temat samoobrony. Będą potrafiły zastosować 5 dźwigni. Przeprowadzony zostanie również pokaz z zastosowaniem  jō, bokken.
*PUSZCZANIE BANIEK MYDLANYCH
*TAŃCE INTEGRACYJNE
Taniec Belgijski, Swing w uliczce, Chocolate, Tuna Tunak, Que si que no.
DZIEŃ III
PIERWSZA POMOC
Ramowy plan zajęć:Ramowy plan zajęć:
1) pojęcie, zakres, znaczenia pierwszej pomocy,
2) ogólne zasady postępowania na miejscu wypadku drogowego,
3) pierwsza pomoc na miejscu wypadku drogowego,
4) sprawdzenie czynności życiowych u poszkodowanych:
poszkodowany przytomny,
poszkodowany nieprzytomny,
poszkodowany nieoddychający,
poszkodowany oddychający.
5) resuscytacja krążeniowo- oddechowa,
6) AED definicja, zasady działania i omówienie.
* ORIGAMI
Tworzenie z Papieru kolorowych motylków , a następnie ułożenie ich w jedną całość, która tworzy kompozycję ombre( przechodzenie kolorów)
*ZABAWY INTEGRACYJNE
Role w zespole,
Miotła,
Księżniczki i Rycerze.
DZIEŃ IV
DZIEŃ INDIANINA
wykonanie przez dzieci własnoręcznie wykonanych strojów Indianina,
nadanie imion,
tworzenie pióropuszy,
stworzenie wioski Indianina,
wykonywanie tańców Indianina.
*MODELOWANIE BALONÓW
*TAŃCE INTEGRACYJNE
*BAŃKI
DZIEŃ V
ZABAWY SPORTOWE
zabawy sportowe,
stworzenie nart do chodzenia z wykorzystaniem szarego papieru, taśmy, gazet, sznurka, nożyczek itp. Wyścigi,
utrzymywanie piłki siatkowej w kole.
Zespół ustawiony jest w kole. Zawodnicy trzymają się lewymi rękoma wzajemnie za biodra a prawą ręką podbijają piłkę siatkową. Wygrywa zespół, który w ciągu 2 minut podbiję piłkę więcej razy.
– Iskierka.
Zabawa ma charakter uspokajający. Dwa zespoły w siadzie skrzyżnym, twarzami do siebie w szeregu trzymają się za dłonie. Zadaniem zespołów jest przesyłanie sygnału w postaci uścisku dłoni na sygnał. Sygnałem jest orzeł bądź reszka, którą widzą pierwsi uczniowie. Który zespół pierwszy prześle sygnał musi chwycić skarb. Wygrywa zespół, który pierwszy wykona wszystkie zmiany na miejscu lidera.
– Przerzucanie tyczek w kole – prawa i lewa strona
Zespół ustawiony jest w kole. Każdy z zawodników ma w prawej dłoni tyczkę ( lewa ręka za plecami ). Zadaniem zespołu jest podać wszystkie tyczki w koło ( tak by każda tyczka trafiła do swojego właściciela). Wygrywa zespół, który pierwszy wykona zadanie.
– Zabawa „Bieg po buty”
Będziesz potrzebować papierowego, dużego pudła lub kosza na bieliznę. W zabawie biorą udział dwie drużyny (co najmniej po dwóch graczy
w każdej)
Należy wyznaczyć linię startu i odcinek do przebiegnięcia – na jego końcu ustawić pudełka (po jednym na drużynę). Miejsce zabawy musi być
na tyle bezpieczne, by można było biegać na bosaka.
Pierwszy gracz z drużyny biegnie do pudełka, zdejmuje buty i wkłada je do niego. Następnie biegnie z powrotem. Dotyka ręką kolegi
i ten rusza…  Kiedy już cały zespół jest bez butów, gracze po kolei biegną do pudełka, zakładają buty i wracają biegiem. Pierwszy zespół
z butami na nogach – wygrywa.
*MODELOWANIE BALONÓW
*CHUSTA KLAZNY
*DYSKOTEKA

ZAPRASZAMY

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status