Kongres IT i Szachy

W środę 25 kwietnia w G2A Arena, Centrum Wystawienniczo- Kongresowym w Jasionce k. Rzeszowa odbył się „I Międzynarodowy Kongres Edukacyjny: IT i Szachy”. Jednym z elementów Kongresu były drużynowe zawody szachowe Szkół Podstawowych rozgrywane w dwóch kategoriach: uczniowie klas 1-3, uczniowie klas 4-6. W starszej kategorii mogli grać uczniowie klas 1-3. Drużyna składała się z 4 osób, w tym co najmniej z jednej dziewczynki grające na 4 szachownicy. W zawodach uczestniczyły drużyny reprezentujące Naszą Szkołę, pod opieką P. Anety Batko- Kot i P. Kamila Baryczki.

Tak się złożyło, że wśród 8 zawodników, był 3 dziewczynki, a 6 dzieci to uczniowie klas 1-3. Tym bardziej cieszą osiągnięte przez nich wyniki. Drużyna z klas 1-3 zdobyła 9 punktów meczowych (2pkt za  zwycięstwo, 1 punkt za remis i 0 punktów za porażkę) i zajęła 18 miejsce (na 70 drużyn), a drużyna z klas 4-6 zdobyła także 9 punktów meczowych, 24 miejsce (na 91 drużyn).

Prowadzona była także klasyfikacja łączna dwóch drużyn, w której Nasza Szkoła,zajęła wysokie 9 miejsce. „Pechowe” kojarzenie ostatniej rundy w klasa 1-3 (SP 8 Chrzanów), a także pechowe zakończenie meczu w grupie klas 4-6 nie dało szans na zdobycie większej ilości punktów. Nasza Szkoła wyprzedziła m.in. Mistrza woj. Małopolskiego Szkół Podstawowych w Szachach (Igrzyska Dzieci)- SP w Podłężu.

W klasach 4-6 na drugiej („chłopięcej) szachownicy grała Anna Ślusarczyk, które zdobyła komplet 7 punktów i zajęła 1 miejsce na swojej szachownicy. Bardzo dobry wynik indywidualny osiągnęła także Julia Jarosz, która zdobyła 6 punktów w siedmiu partiach. Nie wystarczyło to na zajęcie miejsce 1-3 na IV szachownicy.

GRATULUJEMY!

Strony turniejowe

I Międzynarodowy Kongres Edukacyjny IT i SZACHY Grupa B klasy I – III

I Międzynarodowy Kongres Edukacyjny IT i SZACHY Grupa A klasy IV – VI

Galeria zdjęć

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status