Mali uczniowie idą do szkoły

            Kiermasz wielkanocny wpisał się już na stałe w tradycję naszej szkoły. W tym roku jego przebieg składał się z dwóch części:

  • pierwszej, w holu szkoły, w czasie której zaproszeni goście obejrzeli występy dzieci związane z realizacją projektu pt. „Mali uczniowie idą do szkoły”
  • oraz drugiej, już na sali gimnastycznej, która przebiegała podobnie jak każdego roku.

            Nasza szkoła od paru lat współpracuje z Międzynarodową Organizacją UNICEF poprzez udział  w różnego rodzaju projektach i programach.

UNICEF jest organizacją humanitarną będącą częścią systemu ONZ. To właśnie Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych wyznaczyło go do ochrony praw dzieci, wspierania realizacji ich podstawowych potrzeb oraz tworzenia warunków do pełnego rozwoju wszystkich dzieci.

            Polski Komitet Narodowy UNICEF mieści się w Warszawie. Warto również pamiętać, że organizacja ta powstała z inicjatywy Polaka – dr. Ludwika Rajchmana.

UNICEF jest zaangażowany w zapewnienie szczególnej ochrony najbardziej potrzebującym dzieciom – ofiarom wojen, katastrof, skrajnego ubóstwa oraz walczy z wszelkimi formami przemocy i wykorzystywania. Działa na całym świecie, aktywny w sytuacjach kryzysowych, aby chronić praw dzieci bez względu na ich miejsce urodzenia, kolor skóry czy religię.

Współpracuje również z innymi organizacjami humanitarnymi, dzieląc się swoją wiedzą, środkami i doświadczeniem.

            W tym roku włączyliśmy się w realizację kolejnego projektu pt. „Mali uczniowie idą do szkoły”, którego głównym celem było zebranie środków finansowych na edukację dzieci z Mali.

            Przez ostatnie tygodnie dzieci miały okazję poznać ten kraj, jego historię i problemy. W czasie zajęć dowiedziały się, że jednym z nich jest niski poziom edukacji dzieci w naszym wieku. Jak wskazują statystyki – 200 tysięcy naszych rówieśników nie uczęszcza do szkoły. Zagwarantowanie im przynajmniej podstawowej edukacji jest priorytetem UNICEF – do zrealizowania w tym roku. To właśnie edukacja jest szansą dzieci na wyjście z kręgu ubóstwa, zdobycia zawodu i podjęcia pracy zarobkowej. Brak możliwości nauki powoduje, że sytuacja w tym kraju nie ulega poprawie.

Jednym ze sposobów udzielenia wsparcia tym dzieciom było zebranie przez nas funduszy na wybudowanie dla nich szkół. Aby osiągnąć ten cel,S przeprowadziliśmy akcję polegającą na sprzedaży książeczek, które z myślą o swoich rówieśnikach z Afryki wykonali uczniowie naszej szkoły.

22-Mar-2016 18:41, NIKON CORPORATION NIKON D90, 5.6, 105.0mm, 0.017 sec, ISO 2000
22-Mar-2016 18:39, NIKON CORPORATION NIKON D90, 5.6, 105.0mm, 0.017 sec, ISO 2000
22-Mar-2016 17:28, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 21.2mm, 0.01 sec, ISO 140
 
22-Mar-2016 17:27, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 21.2mm, 0.01 sec, ISO 140
22-Mar-2016 17:27, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 17.5mm, 0.01 sec, ISO 140
22-Mar-2016 17:27, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 17.5mm, 0.01 sec, ISO 140
 
22-Mar-2016 18:29, NIKON CORPORATION NIKON D90, 6.3, 105.0mm, 0.1 sec, ISO 2000
22-Mar-2016 17:52, NIKON CORPORATION NIKON D3200, 5.6, 105.0mm, 0.017 sec, ISO 3200
22-Mar-2016 18:28, NIKON CORPORATION NIKON D90, 5.6, 105.0mm, 0.017 sec, ISO 800
 
22-Mar-2016 18:31, NIKON CORPORATION NIKON D90, 6.3, 50.0mm, 0.1 sec, ISO 2000
22-Mar-2016 17:37, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 17.5mm, 0.01 sec, ISO 140
22-Mar-2016 17:45, NIKON CORPORATION NIKON D3200, 5.6, 105.0mm, 0.017 sec, ISO 900
 
22-Mar-2016 17:40, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 17.5mm, 0.01 sec, ISO 140
22-Mar-2016 17:40, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 17.5mm, 0.01 sec, ISO 140
22-Mar-2016 17:32, EASTMAN KODAK COMPANY KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA, 3.2, 19.4mm, 0.125 sec, ISO 140
 

FullSizeRender IMG_0446 IMG_0448 IMG_0449 IMG_0450

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status